Galeria Pracownia Wschodnia to przestrzeń wystawiennicza oraz otwarte miejsce inicjatyw artystycznych i kulturalnych. Organizujemy wystawy tematyczne połączone z warsztatami lub wykładami zaproszonych gości, pokazy performance, mikro spektakle, spotkania autorskie i koncerty. Przy okazji tych wydarzeń współpracujemy zarówno z twórcami, jak również z osobami nie związanymi bezpośrednio ze światem kultury, np. z naukowcami i podróżnikami.
Wystawa studentek i studentów grafiki ASP podsumowująca działania w Pracowni SITO/CYFRA dr. hab. Mateusza Dąbrowskiego i Łukasza Zembatego w roku akademickim 2020/2021.
Małgorzata Bandurska, Gosia Bojko, Klara Borys, Julia Brzózka, Weronika Buling, Janek Dopierała, Sonia Dąbrowska, Patrycja Gos, Luiza Grabowska, Olga Grygiel, Olga Ilicheva, Klaudia Karpińska, Maria Karnkowska, Mikołaj Kiziniewicz, Marta Krupa, Zuzanna Las, Katarzyna Lenarczyk, Zofia Leszczyńska, Ania Lewandowska, Maria Lisicka, Julia Medoń, Katarzyna Mliczek, Nhat Anh Nguyen, Weronika Nowak, Liza, Maria Pakier, Zofia Pawlińska, Zuzanna Pieńkowska, Natasza Pleśniak, Zuzanna Podpora, Agata Popik, Karolina Porzycka, Agnieszka Probola, Maria Rutyna, Natalia Skipirzepa, Adam Skrzypiec, Maciej Sobański, Alicja Sobiepańska, Aleksandra Sowińska, Janek Stanisławski, Natalia Suchta, Basia Synak, Maria Tołwińska, Karolina Wyka, Basia Zientek
W 2017 roku grupy uciekinierów i uciekinierek z Czeczeni gromadziły się przy polskiej granicy w Brześciu próbując znaleźć azyl polityczny w naszym kraju. Głównie kobiety z dziećmi uciekające przed prześladowaniami i torturami reżimu Ramzana Kadyrowa.
Wystawa to zbiór refleksji artystek i artystów, związanych z Wydziałem Rzeźby ASP w Warszawie, na temat tytułowego „zawłaszczania". Każda praca przedstawia zupełnie inne oblicze zagadnienia, pokazując jak wiele możliwości przekroczeń się za nim kryje. Dodatkowego znaczenia dodaje tu, trwający na granicy polsko- białoruskiej kryzys humanitarny, do którego nawiązuje plakat i oprawa graficzna wystawy.
Wydarzenie należy do cyklu prezentacji, związanych z badaniem przestrzeni publicznej przez zespół wykładowczyń i wykładowców z Katedry Działań Przestrzennych Wydziału Rzeźby ASP w Warszawie.
Wystawa „Koniec świata też może być ładny" to zbiór obrazów, dotyczących tytułowego końca (końców) świata. Autor wykorzystuje tu motywy zapisane w formie własnych wspomnień i te zapożyczone z kultury masowej, przez „oglądanie". Wspomnienie z wakacji miesza się z wizją nadchodzącej katastrofy i świata, w którym pozostają tylko ślady obecności ludzkiej.
Tytuł wystawy „Prace domowe", w którym zawierają się przyziemne czynności takie jak np. gotowanie, pranie czy sprzątanie odnosi się tutaj do praktyk o charakterze submagicznym. Artyści używając przedmiotów codziennego użytku szukają sposobu na oswojenie przestrzeni domowej lub ugruntowanie swojego pochodzenia.