Foto Pracownia Wschodnia to miejsce stworzone z pasji do fotografii jako rzemiosła artystycznego, powstałe z inicjatywy niezależnych twórców, prowadzące działalność artystyczną, edukacyjną i wystawienniczą.
Posiadamy ciemnię czarno-białą wyposażoną w powiększalniki od 35mm do LF, z możliwością wykonywania wielkoformatowych odbitek na papierze barytowym. Prowadzimy warsztaty indywidualne oraz grupowe dla profesjonalistów i amatorów (od podstaw po zaawansowane techniki – split grade i proces archiwalny). Nasze studio z dostępem do światła dziennego i wyposażone w wysokiej jakości lampy błyskowe oraz modyfikatory, to również przestrzeń dla fotografów chcących zaprezentować swoją twórczość w formie wystaw.
Dokończ zdanie przerwałeś.
Ta część wystawy odwołuje się do poglądów Christophera Lascha, który analizuje rosnącą samolubność i brak empatii w społeczeństwie, oraz do jego teorii o upadku kultury narcystycznej. W sumie, projekt wystawy "Let's MakeUs Dumb Again!" jest ważnym i aktualnym tematem, który pozwala na refleksję nad wpływem technologii na nasze życie i społeczeństwo. ChatGPT
Przysłowie mówi, że milczenie jest złotem. Kiedy używasz zbyt wielu słów, w końcu nic nie mówisz. Cisze to hołd, który chciałem złożyć jednemu z bogactw, które posiadamy, a nad którym nie zawsze się zastanawiamy: tajemniczemu urokowi ciszy.
Tytuł „antropografia" jest słowem-kluczem zarówno dla określenia interakcji między człowiekiem, a jego środowiskiem, jak również obszaru zainteresowań autorów w prezentowanych pracach.
Nauka fotografii analogowej może być kluczowa dla aspirujących fotografów; to głębokie zanurzenie się we wszystkie techniczne aspekty warsztatu fotograficznego, ale również nieunikniony krok do ukazania potencjału komunikacji wizualnej.
Astrida Neimanis jest autorką koncepcji hydrofeminizmu badającej związki między płcią, żywiołem wody i naszym środowiskiem. W swoim sztandarowym tekście „Hydrofeminizm, czyli stawanie się ciałem wodnym" badaczka wskazuje na wodę jako budulec przekaźnik i archiwum znaczeń. Ciało ludzkie, u noworodka składające w aż 80 % z wody, staje się dzięki temu integralną częścią przyrody i całego złożonego systemu przekazywania treści.
Idea ciała wodnego wprowadzona przez Neimanis zyskuje kształt w pracach sześciu fotografek współtworzących kolektyw Hydroza*, (Jadwiga Janowska, Jagoda Malanin, Iga Mroziak, Kasia Rysiak, Milena Soporowska i Kasia Ślesińska). Ich projekty eksplorują temat wody jako źródła życia, pamięci, przemocy i opresji.